10 jaar Black Friday in Nederland: een terugblik
Black Friday, de dag die wereldwijd bekendstaat om ongekende koopjes en spectaculaire aanbiedingen, maakte in 2014 zijn officiële entree in Nederland. Hoewel het fenomeen al decennialang populair was in de Verenigde Staten, duurde het even voordat het Nederlandse winkellandschap dit Amerikaanse concept omarmde. Sinds die eerste introductie heeft Black Friday zich in rap tempo ontwikkeld tot een van de grootste winkeldagen van het jaar in Nederland, waarbij consumenten massaal op zoek gaan naar de beste deals.
MediaMarkt als pionier van Black Friday
Als een van de eerste grote retailers speelde MediaMarkt een sleutelrol bij het introduceren van Black Friday in Nederland. De elektronicagigant zette destijds de toon met opvallende en soms onverwachte acties, zoals de verkoop van Uggs tegen ongekend lage prijzen. In MediaMarkt Almere liep de situatie zelfs uit de hand toen klanten in groten getale op de laarzen afkwamen, die voor slechts 100 euro werden aangeboden in plaats van de gebruikelijke 150 euro. De enorme belangstelling leidde tot lange rijen, chaos in de winkel en er werd zelfs gevochten om de laatste paar Uggs, wat uiteindelijk de tussenkomst van de politie vereiste. Deze memorabele actie markeerde de start van een jaarlijkse traditie waarbij MediaMarkt consumenten keer op keer weet te verrassen.
25 jaar MediaMarkt en 10 jaar Black Friday
Dit jaar viert MediaMarkt een dubbele mijlpaal: het 25-jarige bestaan van het bedrijf én 10 jaar Black Friday in Nederland. Als pionier van Black Friday kijkt MediaMarkt trots terug op hoe zij in 2014 als eerste grote retailer dit fenomeen in ons land introduceerden. Sindsdien is Black Friday alleen maar groter en populairder geworden, met een breed scala aan winkels die het evenement hebben omarmd. Ter ere van deze bijzondere gelegenheden lanceert MediaMarkt de campagne “Lang zal je beleven”, waarin consumenten worden meegenomen op een nostalgische reis door de tijd. Samen met de Nederlandse rapper Faberyayo viert MediaMarkt niet alleen het verleden, maar ook de toekomst van winkelplezier.
MediaMarkt onmisbaar tijdens Black Friday
MediaMarkt heeft zich door de jaren heen bewezen als dé bestemming voor Black Friday shoppers in Nederland. Met spectaculaire Black Friday aanbiedingen, exclusieve deals en een uitgebreid assortiment is de elektronicaketen niet meer weg te denken uit deze winkeldag. Of je nu op zoek bent naar de nieuwste gadgets, huishoudelijke apparaten of scherpe kortingen op populaire merken, MediaMarkt weet elk jaar te verrassen. Dankzij hun prominente positie op platforms zoals Mijnblackfriday.nl en hun innovatieve campagnes blijft MediaMarkt hét gezicht van Black Friday in Nederland.